Friday, August 12, 2011

Dunia Sekarang~~

Salam to ALL!

Aku memang tak paham dengan dunia skang nie..nape lah ade yg sanggup ambik jalan mudah utk mendapatkan duit? Peluang pekerjaan bersepah kat Malaysia nie..Sampai orang dari seberang pun sanggup masuk negara nie secara haram semata-mata nak mencari rezeki utk bagi makan anak bini kat kampung...Tapi orang-orang kat negara nie plak? Kes pecah rumah, meragut, merompak makin menjadi-jadi...Selalu terjadi kat kawasan perumahan...Walaupun dah ade Rukun Tetangga, namun kegiatan tidak bermoral tersebut masih lagi berleluasa..Aku pun naik tak paham dengan masyarakat skang nie..

Baru-baru nie jiran depan umah aku bangsa cina kena rompak dengan tiga ekor perompak, naik superbike...sorang berparang...Aku ngah best-best main game, boleh plak dengar orang jerit mintak tolong..Ingatkan gerak khas ngah wat shooting ke ape .. Sebab kawasan rumah aku nie selalu sangat dorang wat shooting..Aku pun jenguk lerh ke luar jendela..patuh,  aku nampak lerh 3 ekor perompak tuh..Aku ingat nak kuar ar tolong..Tapi dah tengok perompak tuh pegang parang panjang .. Tak berani plak aku..Aku cuba cari ikhtiar camne nak tolong..Tapi, tak berdaya...Sebelum aku hilang nyawa better aku dok tepi dulu..Bukan tanak tolong..Tapi, aku tade seni mempertahankan diri..Di buatnya aku tersilap langkah, tak melayang nyawa aku? Aku nak hidup lame lagi beb...

Tapi dari apa yg aku tgk, owner umah yg dirompak tuh tade pape pun, cedera pun tidak..maybe sebab dah ade orang tolong jerit mintak tolong kowt? Lagi pun, aku perasan yg muka perompak tuh masing-masing tengah cuak...Yg pelik bagi aku, nape dorang merompak pukul 9.00pagi??? Patuh aku dah tatau pape lagi..Aku just nampak polis datang and ambik keterangan mangsa rompakan..After that, aku kuar g mane-mane pun, g bazar skali pun, aku hati-hati je..kawasan umah aku nie selalu gak ade kejadian pecah rumah..so memang 100% kene berhati-hati..Tapi, aku masih tak paham dengan manusia nie...Apelah susah sangat nak keje? Kalo tak dapat keje office..try lah keje promoter kat mane-mane shopping complex...Haish...dunia dunia~~
/dignose

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...