Monday, August 1, 2011

Bulan Puasa Kini Sudah Tiba!

Alhamdulillah Bulan Ramadhan datang dan pergi...dan kini bulan ramadhan kembali lagi..
Lately, aku agak busy sampai gaduh dengan someone..Memang aku tade masa, nak tanak kenalah paham..
Ok, tolak ke tepi masalah tersebut..

Puasa hari pertama semuanya berjalan dengan lancar...Siapa yg ta puasa? C'firm ada yg ta puasa punye...
Haha! Cite pasal puasa nie, ramai lagi yg ta gantikan puasa yg lepas...termasuk aku..adessssssssssss!
Haha! Insya-Allah pas Raya baru aku ganti...Pejam celik pejam celik...Dah pun bulan ramadhan..Tak lame lagi dah nak raya plak...Banyak pakai duit tuh(sebab tuh la aku busy) .. Mesti ramai yg pecah kepala fikir barang-barang utk persiapan hari raya(Baru 1st day puasa da cerita pasal raya lak).. /XD

Tapi memang betullah...ramai yg da beli barang-barang utk raya..C'firm pnye..Sebab aku sendiri pun dah membeli...Sebab apa korang tau tak? Sebab tanak last-minute-shopping..nanti banyak barang dah takde..memang betul last minute harga murah sket..Tapi, na buat ape? Time tuh la baru na kelam kabut carik barang-barang..wat semak palotak je..baik shopping awal-awal..

Ha! Zakat korang da bayar ke belum?? haha! Awal lagi...tape-tape..tapi jangan sampai terlupa na membayarinye pun adoi...penting tuh!!  
Banyak perkara yg telah pun berlalu..Aku pun ta sedar amende perkara-perkara yg dah berlaku..
Bulan puasa nie alhamdulillah aku rase happy sket ngn family aku..Rezeki yg Allah bagi alhamdulillah mencukupi...Setelah dua tahun rumah aku tade televisyen...At last ade gak..Siang tadi aku g beli tv ngn abg aku..Beliau yg belanje..Patuh, beli Ps2 skali..walaupun kurang minat..tapi, dah abg aku nak beli...tibai je la!!
Lagi pun, ade game yg aku nak main kat Ps2..Walaupun game tersebut aku dah abih main kat Pc..Kali nie nak try kat Ps2 plak..Nak gak merasa macam mane ade Ps2..Asyik ngn Komputer je...
Chit Chat Chit Chat! Sedar tak sedar dah pukul 4...maka dengan itu aku pun ingin mengundurkan diri sebab nak memasak utk sahur nanti(aku chef hari nie) .. Tuh pun kalau rajinlah...kalo terasa malas, beli je..senang cite..

Sebelum aku chiao, nak tanya kat korang semua r..ape preparation korang utk raya tahun nie and apa azam korang pada raya/puasa tahun nie? Meh lerh kongsikan bersama..takan nak kedekut plak..Kedekut takan kemane pnye... Azam aku utk raya & puasa tahun nie..Aku nak stay kat umah je, then nak puasa penuh..Insya-Allah if tak gastrik(bukan alasan ok, serius aku memang ade gastrik) ..

Alright lah....Sampai sini je dulu, nanti aku post benda lain lak..maybe recipe aku utk berbuka/bersahur plak ke? nak gak kongsikan benda-benda yg aku masak time bulan puasa...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...